Case Study

04-08-2023

Management Development 2.0 – A New Life with the Tappin Web App 

Management Development 2.0 – A New Life with the Tappin Web App 

Ledelse innebærer å håndtere komplekse utfordringer og ta beslutninger i krevende situasjoner.  Ledelse innebærer evnen til å påvirke, inspirere og veilede mennesker mot å nå felles mål på en effektiv og positiv måte. Det er mange kvaliteter og egenskaper som er forbundet med ledelse.  Ledelse er ikke bare basert på en enkelt egenskap, men en kombinasjon av flere ferdigheter og evner.

Hva driver mennesker til gode prestasjoner og hva kjennetegner de beste topplederne, og hvordan trene på dette? 

A number of companies such as Fraordtilhandling, AFF (Administrative Research Fund), Tekna and Circle K use Tappin’s event app in their leadership development programs. Fraordtilhandling has a basic philosophy that all leadership and all businesses can be developed with clear goals, specific training objectives and a good culture, and offers programs where this is practiced. AFF (Administrative Research Fund) offers a number of leadership programs where programs are ranked among the world’s 50 best in the Financial Times’ annual ranking. Tekna is Norway’s largest trade union for you with a master’s in technical and natural sciences, uses Tappin in its flagship leadership development program, and not least Circle K uses Tappin at all annual Global Leadership Meetings.

Hvorfor og hvilke verdi skaper det å bruke en app til ditt ledelsesutvklingprogram?  Under en rekke punkter som optimaliserer lederutviklingsprogrammet til neste nivå! 

Leadership
Leadership

Hvilke utfordringer har du ved å ikke bruke en app?

One of the challenges is seamless and effective communication with all participants, both before, during the program and afterwards. Communication and messages to participants can come from different places, such as different people, hotels via text messages and emails, and it is challenging for participants to gather all the information in a good way. The expectations and needs of the participants are a seamless communication flow, the kind that a meeting app or conference app can provide.

Det er en forventning å ha all informasjon et sted som er tilgjengelig gjennom hele treningsperioden.  Ofte er det behov for høy fleksibilitet, med tanke på å dele dokumenter og oppgaver fra gang til gang, samt å kommunisere enkelt via sms med målrettet informasjon til hele eller deler av deltakergruppen. 

“ Vi ville ikke vært Tappin sin app foruten ved et eneste arrangement – og jeg vet faktisk ikke om det hadde vært mulig å gjennomføre de arrangementene med det oppsettet vi har i dag uten Tappin”  sier Director Global Events i Circle K. Svein Arve Strand “

Se videoen og lær mer om hvordan Circle K bruker Tappin sin app. 

Ledelsesutvikling i den digitale tidsalderen: Optimaliser potensialet ditt med Tappins interaktive web-app

Under er en rekke punkter som vil hjelpe deg å løfte ledelsesutviklingprogrammet ditt til et nytt nivå.    Ved å inkorporere disse faktorene i en interaktiv web-app for ledelsesutvikling, kan du oppnå en mer effektiv og engasjerende læringsopplevelse som støtter deltakerne i deres profesjonelle utvikling og ledelseskompetanse.

Customized content: With Tappin’s web app customized in both design and content. The web app is available throughout the training period, which runs over several months, where the content is customized from time to time with both the program, documents and tasks to be prepared and worked on along the way. This allows participants to focus on relevant topics and get a personalized approach to their leadership development.

Communication: Tappin’s Web app includes a messaging system that allows the organizer to send important updates and information directly to participants. This helps maintain a smooth flow of communication and engagement between the organizer and participants. Participants will receive the right information at the right time so that learning and development are as optimal as possible. 

Ease of Use: Easy navigation and an intuitive interface are essential to ensure that participants benefit from the web app without frustration or confusion. Tappin is user-friendly and it is easy for participants to use and benefit from it.

Interactivity: Engaging elements such as quizzes, case studies, role-plays, discussion forums, and other interactive activities help increase participant engagement and understanding, making the learning experience more dynamic and memorable.

Immediate Feedback: An interactive web app should provide participants with immediate feedback on quizzes they complete, sending messages and images in a shared chat. This helps participants understand their strengths and weaknesses and gives them the opportunity to improve in real time.

Community and Networking: The opportunity to participate in an online community, where participants can share ideas, challenges, and best practices, promotes collaboration and knowledge sharing. This creates a supportive learning environment and can lead to valuable contacts and networks.

Flexibility and accessibility: The interactive web app gives participants the flexibility to customize their own learning time. It can be used on different devices such as computers, smartphones or tablets, allowing participants to learn when and where it suits them best.

Measurable results: Web app allows participants to track their progress and achievements, and the participant can see at any time how far along in the development program they have come, and which tasks and trainings need to be completed. This gives both the organizer and the participant insight into the effectiveness of the leadership development program and the opportunity to adjust it as needed.

Samlet sett kan en web-app for ledelsesutvikling være et kraftig verktøy for
å forbedre lederegenskaper, effektivitet og kommunikasjon i organisasjoner. Det gir muligheten til å nå et bredere publikum og tilpasse læringsopplevelsen til hver enkelt deltaker.

Bærekraft: Ved bruk av en web-app er all dialog digital og ingen utprint av programmer, presentasjoner eller informasjon printes ut, noe som bidrar til et bærekraftig ledelsesprogram.

Et solid system og partner er utslagsgivende for suksess. 

Tappin har siden 2012 levert over 1 800 prosjekter med deltakere fra 191 land.  Tappin er en  ledende leverandører av event management-løsninger som hjelper deg å effektivisere organisering og kommunikasjonen på ledelsesprogrammene dine eller andre arrangementer. 

Med Tappins dedikerte team, som har en ambisjon for øyet – at du skal lykkes med dine arrangementer, er du sikret solid service og bistand som er tilpasset  dine behov. 

Tappin is both humble and proud to work with so many great customers and partners and is ready to assist you when you need it!

Tappin AS
Drammensveien 288
0283 Oslo
Norway