Klima- og miljødepartementet (KLD) ønsket å gjennomføre et arrangement i Oslo i forbindelse med klima- og miljøminister Sveinung Rotevatns verv som president for FNs miljøforsamling. Hensikten var å planlegge den femte miljøforsamlingen, og diskutere mulige løsninger og tiltak for naturen sammen med sivilsamfunnet.
Fra fysisk konferanse til et heldigitalt univers
Vår partner Gambit H+K foreslo i utgangspunktet å gjennomføre konferansen på The Hub i Oslo, men på grunn av koronaviruset måtte det finnes andre løsninger. Sammen med KLD ble det bestemte å gjøre hele arrangementet digitalt, og opprettet et virtuelt univers der deltakere fra hele verden kunne logge inn, chatte med hverandre og svare på enkle meningsmålinger knyttet til temaene for konferansen. Ønsket var å gjøre dette digitale universet så interaktivt som mulig, og derfor ble Tappin valgt som leverandør av den digitale flaten.
Foredragsholdere, moderatorer og tema for arrangementene ble planlagt sammen med UNEA og FORUM.

Act #ForNature
7 til 10. juni gjennomførte vi Act #ForNature, en heldigital virtuell møteplass med hovedbase i Oslo. Gambit H+K planla arrangementet, Tappin utarbeidet den digitale plattformen, designet materiell, markedsførte og gjennomførte til sammen seks arrangementer.
Ved å avvikle konferansen digitalt kunne næringsliv, aktivister, regjeringsmedlemmer, organisasjoner og akademia fra hele verden hektes på uavhengig av lokasjon og smittevernhensyn. Dette resulterte i et interessant program som appellerte til målgruppen.

Contributors from all over the world
A total of 67 speakers and eight moderators from all continents contributed. The digital conference was produced from the Oslo Streaming Center, and a pop-up studio in the UN building in Nairobi. This combination of physical hubs and global digital access mirrored the benefits of a hybrid event model. In addition to these «hubs», speakers from several different locations around the world were also connected directly to the platform.
The platform was wrapped in the concept and environmental assembly profile. The profile was also physically integrated in the studio and in all marketing. Gambit H+K produced logos, colors, fonts, images, illustrations, icons and other profile elements.
Gambit H+K produserte også jingler, en introduksjonsfilm, nedtelling, animasjoner for alle skjermer i studio, overganger og en felles mal for Keynotes. Den grafiske innpakningen sørget for en tydelig visuell identitet i alle deler av arrangementet, fra annonser i sosiale medier til registrering.
2040 deltakere
Arrangementet skapte stor begeistring internt hos KLD og UNEP. I tillegg fikk vi meget god respons fra deltakere og publikum. Det var 2847 deltakere som registrerte seg, 2040 deltakere som logget seg inn på plattformen, og det kom inn 604 kommentarer og spørsmål til talere. I løpet av de fire dagene samlet vi deltakere fra hele 124 ulike land.
Totalt ble det gjennomført over 20 ulike seanser under konferansen, fra større Townhalls med flere tusen deltakere på plattformen til mindre interaktive møter.